Med bedre verktøy (Word-mal) vil kvaliteten på dine anbud gå opp, samtidig som du får tid til å besvare flere anbud. Du og dine selgere får gitt flere tilbud og får forhåpentlig vis flere salg per år, uten å jobbe mer.
Input/Velg alternativer: Prosessen kan være meny-styrt, hvor du først velger type anbud. Den samme malen kan brukes på mange forskjellige måter, i stedet for mange maler til forskjellige formål.
Avhengig av dine valg vil material-listen inneholde de mest brukte komponentene.
Erfaringstall vil gi et utgangspunkt for justering av timeforbruk.
Kalkylen lar deg justere påslagsfaktor og timepriser, så tilbudet blir konkurransedyktig.
Tilbuds-brevet skal presentere ditt firma og dine tjenester på en god måte.
Tilbud eller anbud bør også inneholde en generell avtaletekst. Det er fort gjort å glemme selvsagte formuleringer; tilbudet er gyldig i (1) måned, frakt kommer i tillegg, helgearbeid koster ekstra, osv.
Fortjenesten kan ryke på små detaljer.
Vi hjelper deg med alle faser i prosjektet:
- Analysere hvordan dere arbeider i dag
- Foreslå nye rutiner
- Tilpasse løsning til eksisterende kundestøtte-system (CRM)
- Integrere aksepterte tilbud med regnskapssystemet
- Lage anbudsinnbydelse hvor leverandøren selv forstår den gunstigste konfigurasjonen: Se Intelligent Tilbudsskjema
- Nærmere om anbud her.