Excel Rapport

Excel og Word egner seg godt for rapport

Rapportering direkte til Excel eller Word gir deg et forsprang ved gjenbruk i nye analyser.

Excel rapport kan lages fra så godt som alle kilder.
Excel rapporten bygges i deler fra flere kilder som samles til en rapport.

Rapporten bygges i deler fra flere kilder som samles til en rapport.
Du kobler deg opp mot bedriftens database med en spørrestreng i Excel. Alle data kan bare leses, du risikerer ikke å ødelegge kildedata.

En Excel rapport kan lages fra nærmest alle kilder, som beskrevet her:
Flere rapporter / tabeller kan settes sammen til en rapport:

Excel rapport sammensatt av mange forskjellige rapporter.
Med Excel kan du lage forskjellige deler av rapporten samtidig, eller i motsatt rekkefølge av utskriften

Med Excel bestemmer du utseendet ut i fra de resultatene du finner. Du kan ha flere detaljer på de mest interessante delene.
Ledige kolonner kan brukes til egne notater som kan lagres i rapporten eller skrives tilbake til en database.
Rapporten lages fra blanke ark hver gang.  Selv om du klipper og limer i rapporten til eget bruk, så ødelegger du ikke for neste dags rapport.
Navngitte celler gir deg mulighet til å linke nøkkeltall ut til dine egne oppstillinger og presentasjoner.

Gjenbruk av data i rapporter

Excel rapport kan gjenbrukes til mange formål.
Fra ett og samme datagrunnlag kan du lage mange rapporter.

Rådataene i rapporten kan danne et «Pivot-grunnlag» for egne spørringer.
På denne måten utvider du funksjonaliteten i ditt eksisterende system på en enkel måte.
Du lager din egen oppstilling av allerede rapporterte data, som alle i organisasjonen kjenner.

Se også nærmere om Rapport i Excel, Word og PowerPoint